e- Μαρία Παπαδοπούλου:Εκπαιδευτικό Δίκτυο Νηπιαγωγών ενεργής προληπτικής αντίδρασης απέναντι στα ζητήματα εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.
Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015
Το φαινόμενο του εκφοβισμού
Το φαινόμενο του εκφοβισμού (“school bullying”) και της βίας (“school violence”) στον χώρο του σχολείου παρουσιάζει αυξανόμενες και πολυπαραμετρικές διαστάσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στον διεθνή χώρο, ιδιαίτερα κατά τα τελευταία χρόνια.
Ο όρος «bullying» έχει αποδοθεί στα ελληνικά ως «σχολικός εκφοβισμός»
(Αρτινοπούλου, 2001)
Σήμερα…
Σήμερα, διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του και προτείνουν, μέσα από την πρόληψη και την παρέμβαση, διάφορες προσεγγίσεις και μεθόδους για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του. Η πλειονότητα των μεθόδων αυτών και των συνακόλουθων στρατηγικών, προγραμμάτων και πρακτικών εστιάζει στον προληπτικό ρόλο που θα πρέπει να αναλάβουν και να αναπτύξουν τα σχολεία. Η ενεργός συμμετοχή και η συνεργασία όλων των άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένων στο φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αποτελεί πλέον αναγκαιότητα.Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί του σύγχρονου σχολείου θα πρέπει να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και να είναι ικανοί να οργανώσουν, να αναπτύξουν και να συντονίσουν ένα σύνολο κοινωνικοπαιδαγωγικών δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και ενός αριθμού παράγωγων ζητημάτων, σε επίπεδο ατομικό, τάξης, σχολικής μονάδας, οικογένειας και τοπικής κοινότητας.
Δράσεις Πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού
Στο πλαίσιο των δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη - επιμορφωτική συνάντηση του Σχολικής Συμβούλου της 38ης Περιφέρειας Π.Ε. Κιλκίς σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο της 3ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης (Υπεύθυνο ΠΟΔΠ). Στη συνάντηση θα συμμετέχουν οι προϊσταμένες /-νοι και οι νηπιαγωγοί Νηπιαγωγείων του Δήμου Παιονίας, πλην όσων εργάζονται την ημέρα της επιμόρφωσης στα ολοήμερα νηπιαγωγεία και κάνουν απογευματινό ωράριο.
Το θέμα της συνάντησης
είναι: «Βιωματικές δραστηριότητες για
την προαγωγή θετικού κλίματος τάξης» και θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015, ώρα
12:30 μ.μ. – 14:00 μ.μ., στο χώρο της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του
3ου Δημοτικού Σχολείου
Πολυκάστρου.
Αντίστοιχες δράσεις θα ακολουθήσουν σε όλο το νομό και για τις οποίες θα ενημερωθούν έγκαιρα οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες.
Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015
Τα συναισθήματα και η γλώσσα τους
Μάθημα ΕΨ03: Τα συναισθήματα και η γλώσσα τους
27 Votes
Πρώτη δημοσίευση 5-4-2011

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Διαπιστώθηκε, μετά από μια σειρά
πειραμάτων, ότι παντού οι άνθρωποι αναγνώριζαν στις εκφράσεις του
προσώπου τα ίδια βασικά συναισθήματα. Αυτή η παγκοσμιότητα των εκφράσεων
του προσώπου παρατηρήθηκε, πιθανότατα, αρχικά από τον Darwin, ο οποίος
τη θεώρησε ως απόδειξη ότι οι δυνάμεις της εξέλιξης είχαν χαράξει αυτά
τα σημάδια στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα. Οι ερευνητές εξακολουθούν να
διαφωνούν ως προς το ποια ακριβώς συναισθήματα μπορούν να θεωρηθούν ως
πρωταρχικά ή βασικά.
Αναζητώντας κάποιες βασικές αρχές, πολλοί
ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα συναισθήματα μπορούν να ταξινομηθούν ανά
οικογένειες (θυμός, θλίψη, φόβος, απόλαυση, αγάπη, ντροπή …), οι οποίες
θεωρούνται υποδείγματα των άπειρων αποχρώσεων της συναισθηματικής μας
ζωής. Κάθε μια από τις οικογένειες έχει ένα βασικό συναισθηματικό πυρήνα
απ’ όπου προέρχονται τα συγγενικά της συναισθήματα στις ποικίλες
παραλλαγές τους και εμφανίζουν πολικότητα. Στις εξωτερικές πτυχές
υπάρχουν οι διαθέσεις, οι οποίες είναι πολύ πιο μεταλλαγμένες
και πολύ πιο διαρκείς από το συναίσθημα (ενώ είναι σχετικά σπάνιο να
βρίσκεται κανείς, για παράδειγμα, στο απόγειο του θυμού όλη μέρα, δεν
είναι τόσο σπάνιο να είναι για μεγάλο διάστημα κακόκεφος και
ευερέθιστος, κατάσταση κατά την οποία εύκολα προκαλούνται σύντομες
εκρήξεις θυμού). Πέρα από τις διαθέσεις υπάρχει η ψυχοσύνθεση, η
έμφυτη ροπή προς μια συγκεκριμένη διάθεση που κάνει τους ανθρώπους
μελαγχολικούς, ντροπαλούς ή πρόσχαρους. Και ακόμα, πέρα από αυτές τις
συναισθηματικές προδιαθέσεις, υπάρχουν οι αναμφισβήτητες διαταραχές του συναισθήματος,
με τις ανάλογες κλινικές τους εκδηλώσεις, όπως η κατάθλιψη και το
παθολογικό άγχος, στις οποίες ο άνθρωπος νιώθει μόνιμα παγιδευμένος σε
μια τοξική κατάσταση.
Χαρακτηριστικά γνωρίσματα των συναισθημάτων
Τα συναισθήματα χαρακτηρίζονται από ένταση και διάρκεια. Η ένταση
του συναισθήματος προσδιορίζει το βαθμό, -έντονο, λιγότερο έντονο ή
καθόλου-, με τον οποίο το άτομο βιώνει κάποιο ερέθισμα. Οι πολύ έντονες
συναισθηματικές καταστάσεις, ευχάριστες ή δυσάρεστες, παρουσιάζονται ως
ολική αντίδραση του οργανισμού, σε απροσδόκητες συνθήκες, είναι συνήθως
συγκλονιστικές και σύντομες, και χαρακτηρίζονται ως αμφιθυμίες*. Η
ένταση και η μορφή με την οποία εκδηλώνονται τα συναισθήματα
επηρεάζονται από τις συνθήκες του κοινωνικού, αλλά και του φυσικού
περιβάλλοντος.
Η υποβάθμιση του φυσικού μας
περιβάλλοντος έχει άμεση σχέση με την εκδήλωση ορισμένων συναισθημάτων
και, στη συνέχεια, έχει επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική μας υγεία.
Έρευνες που έχουν γίνει, έχουν αποδείξει το πόσο, όχι μόνο η καθημερινή
πίεση αλλά ακόμη και ο θόρυβος των αυτοκινήτων ή το «νέφος» επηρεάζουν
την ψυχική και πνευματική υγεία του ανθρώπου.
Το κοινωνικό περιβάλλον επηρεάζει
βαθύτατα την ένταση και τη μορφή με την οποία εκδηλώνονται τα
συναισθήματα. Ας μη ξεχνάμε το πως η συναισθηματική συμπεριφορά των
ανθρώπων αλλάζει σε περίοδο πολέμου ή ακόμη, πολύ απλά, το πώς αλλάζει
στην παρακολούθηση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα.
Η διάρκεια του
συναισθήματος είναι επίσης ένας παράγοντας που το χαρακτηρίζει. Είμαστε
χαρούμενοι ή λυπημένοι, ανάλογα με το ερέθισμα που μας έχει προξενήσει
τη χαρά ή τη λύπη, για περισσότερο ή λιγότερο διάστημα. Πολλές φορές
όμως, παρόλο που η διάρκεια ενός ευχάριστου π.χ. ερεθίσματος μας
προκαλεί θετικό συναίσθημα, όταν υπερβεί κάποιο χρονικό όριο, τότε
μετατρέπεται σε αρνητικό συναίσθημα (π.χ. πλήξη, αποστροφή). Τα μικρά
παιδιά ενώ παίζουν ευχαριστημένα στο τέλος κλαίνε από κόπωση: το ίδιο
τους το παιχνίδι μετά από λίγο τους έχει προξενήσει αποστροφή. Τα
συναισθήματα, όμως, αυτά, θετικά ή αρνητικά, σύντομα ή όχι,
εναλλάσσονται στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου. Το ίδιο ερέθισμα ανάλογα
με το χρόνο, τον τρόπο και την ένταση με την οποία γίνεται δεκτό από
τον οργανισμό επιφέρει και την ανάλογη ευχαρίστηση, δυσαρέσκεια, οργή ή
φόβο.
*Αμφιθυμία:
χαρακτηρίζεται, έτσι, η ταυτόχρονη εκδήλωση διαμετρικά αντίθετων
συναισθημάτων για το ίδιο γεγονός ερέθισμα, χωρίς εξ ορισμού να είναι
πάντα παθολογική κατάσταση. Ως σημείο μιας σχιζοφρένειας όμως, η
αμφιθυμία συναρθρώνεται εντός του πλέγματος της ψυχωτικής δομής και
εκδηλώνει τότε την ανεπίλυτη ταυτόχρονη διακίνηση, μέσα στο ίδιο το
συναίσθημα, της αγάπης και του μίσους, της θελκτικότητας και της
επιθετικότητας.
1 | ΑΠΌΛΑΥΣΗ* | Ευτυχία, χαρά, ευχαρίστηση, ανακούφιση, ευφορία, ικανοποίηση, ευεξία, κέφι, ευαρέσκεια, ενθουσιασμός, ηδονή, έκσταση, έως μανία |
2 | ΑΓΆΠΗ | Αποδοχή, φιλικότητα, εμπιστοσύνη, τρυφερότητα, ευγένεια, ταίριασμα, αφοσίωση, λατρεία, ξεμυάλισμα, έρωτας |
3 | ΑΠΟΣΤΡΟΦΉ | Περιφρόνηση, δυσφορία, σιχασιά, απέχθεια, φρίκη, βδελυγμία, αηδία |
4 | ΈΚΠΛΗΞΗ | Σοκ, κατάπληξη θαυμασμός, απορία |
5 | ΘΛΊΨΗ | Λύπη, πίκρα, στενοχώρια, ακεφιά, μελαγχολία, αυτολύπηση, μοναξιά, απελπισία, οδύνη, έως και σοβαρή κατάθλιψη |
6 | ΘΥΜΟΣ | Λύσσα, οργή, πικρία, αγανάκτηση, απόγνωση, εκνευρισμός, εχθρότητα, μίσος, βία |
7 | ΝΤΡΟΠΉ | Ενοχή, αμηχανία, απογοήτευση, τύψεις, ταπείνωση, εξευτελισμός, συστολή, μετάνοια, εντροπή |
8 | ΦΟΒΟΣ | Άγχος, αναστάτωση, νευρικότητα, έγνοια, τρόμος, ανησυχία, δέος, φρίκη, σε ψυχοπαθολογικές μορφές φοβία και πανικός |
*Στους συνδέσμους θα βρίσκετε σχετικά με τα θέματα αποφθέγματα.
Άλλα σχετικά θέματα με τα αποφθέγματά τους:
- Αγωνία
- Αδιαφορία
- Αδράνεια
- Αίσθημα
- Αισιοδοξία
- Αισιοδοξία – Απαισιοδοξία – Θετική ή Αρνητική Σκέψη
- Αλαζονεία – Έπαρση – Καύχηση – Κομπασμός – Κομπορρημοσύνη – Ξιπασιά – Οίηση – Περιαυτολογία – Υπερηφάνεια – Υπεροψία
- Αμέλεια
- Αναισθησία
- Ανία – Βαριεστιμάρα – Πλήξη
- Απάθεια
- Απαισιοδοξία
- Απραξία
- Αργοπορία
- Αργία – Απραγία
- Γαλήνη
- Δράση
- Δυστυχία
- Εγωισμός
- Ειρήνη
- Ελπίδα
- Εργασία
- Ευαισθησία
- Ευδαιμονία
- Ζήλια
- Ηρεμία
- Ησυχία
- Θετικότητα
- Θλίψη – Θλίψεις
- Καρδιά
- Οκνηρία
- Πόνος
- Πραότητα
- Πράξεις
- Συγκίνηση
- Συναίσθημα – Συναισθήματα
- Συστολή
- Ταπεινοφροσύνη
- Τεμπελιά
Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014
Πέμπτη 15 Μαΐου 2014
Ικανότητες ακρόασης που θα πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός:
1. Παθητική ακρόαση: Ο εκπαιδευτικός ακούει χωρίς
να μιλάει, συνήθως επειδή έχει καταλάβει ότι το παιδί βρίσκεται σε δύσκολη
συναισθηματική κατάσταση. Αυτό ενθαρρύνει το παιδί να συνεχίσει να μιλάει και
του μεταφέρει ένα μήνυμα αποδοχής.
42. Ανταπόκριση κατανόησης: Ο εκπαιδευτικός
ανταποκρίνεται με λεκτικές εκφράσεις του τύπου «Ναι», «Καταλαβαίνω», «Αχα» και
με εκφράσεις του προσώπου που δείχνουν ότι προσέχει τι λέει το παιδί.
3 Παρότρυνση για να πει περισσότερα το παιδί: Ο
εκπαιδευτικός κάνει σχόλια του τύπου, «Θα ήθελες να μου μιλήσεις γι’ αυτό;»,
«Πες μου περισσότερα γι’ αυτό», «Φαίνεσαι σαν να σε απασχολεί κάτι», τα οποία
ενθαρρύνουν το παιδί να συνεχίσει να μιλάει ή να επεκταθεί σε αυτό που λέει.
Μια τέτοια ανταπόκριση είναι σημαντική, γιατί δείχνει ότι ο εκπαιδευτικός
ενδιαφέρεται γι αυτό που συμβαίνει χωρίς να το κρίνει.
4. Ενεργητική ακρόαση: Πρόκειται για την πιο
αποτελεσματική δεξιότητα ακρόασης. Ο εκπαιδευτικός δεν προσπαθεί να περάσει το
δικό του μήνυμα, αλλά αντιθέτως καθρεφτίζει αυτό που λέει το παιδί. Δείχνει
ενεργητικά ότι καταλαβαίνει ή ότι προσπαθεί να καταλάβει το μήνυμα με το να
επαναδιατυπώνει με δικά του λόγια, ώστε να διορθωθούν και οι τυχόν παρανοήσεις.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με τίτλο: Δικτύωση Νηπιαγωγών 38ης Περιφέρειας με στόχο την ενεργή προληπτική αντίδραση απέναντι σε ζητήματα εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.
Σκοπιμότητα
Η προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των νηπίων είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τη
νηπιαγωγό στην καθημερινότητά της καθώς γνωρίζει ότι η αφετηρία πολλών δυσκολιών που ακολουθούν το παιδί στην
ενήλικη ζωή του τοποθετείται στη νηπιακή ηλικία. Ειδικότερα όσον αφορά στην εμφάνιση της
βίας στο σχολείο, παρόλο που εντείνεται
μεταξύ των ηλικιών 8– 15, εμφανίζεται και αν ναι με ποια μορφή στο νηπιαγωγείο; Υπάρχουν δυσκολίες ‘προάγγελοι΄ στα παιδιά, τα
οποία θα εμπλακούν αργότερα και κατ’ επανάληψη είτε άμεσα είτε έμμεσα σε περιστατικά βίαια στο δημοτικό, στο
γυμνάσιο, στο λύκειο; Ως νηπιαγωγοί είμαστε ενημερωμένες στο θέμα ή πιστεύουμε
ότι πρόκειται για φαινόμενο που αφορά στα μεγαλύτερα ηλικιακά παιδιά; Υπάρχουν χαρακτηριστικά
στη συμπεριφορά των νηπίων που στο χρόνο
μπορεί να τα θέσουν σε επικινδυνότητα είτε ως θύματα, είτε ως θύτες ή και τα
δύο; Υπάρχουν παιδαγωγικές πρακτικές που δημιουργούν ένα πλαίσιο προσωπικής και
συλλογικής ενδυνάμωσης των νηπίων απέναντι σε ζητήματα βίας και
εκφοβισμού; Υπάρχει υλικό στη
βιβλιογραφία που μπορεί να αξιοποιηθεί στο νηπιαγωγείο ή να προσαρμοστεί για
την ηλικιακή αυτή ομάδα μαθητών ή να δημιουργηθεί νέο; Ποια η ενημέρωση που
έχουν οι γονείς σε ζητήματα βίας και σχολικού εκφοβισμού;
Περιγραφή
του προγράμματος
Η συζήτηση όσον αφορά στη βία
βρίσκεται τον τελευταίο καιρό στο
προσκήνιο καθώς έχει πάρει διαστάσεις και πλήττει πολλές κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα όμως τα παιδιά
και τους εφήβους. Έρευνες στην Ελλάδα
έχουν δείξει ότι το φαινόμενο της βίας
και του εκφοβισμού αφορά τουλάχιστον ένα στα δέκα παιδιά σχολικής ηλικίας,
με αποτέλεσμα σοβαρές επιπτώσεις στην
ψυχοκοινωνική τους εξέλιξη και στις διαδικασίες
της μάθησης, που εκφράζονται με διάφορους τρόπους.
Τα ερωτήματα πολλά και πρόθεσή
μας να συμβάλλουμε στη σχετική συζήτηση μέσω του σχεδιασμού ενός
εκπαιδευτικού προγράμματος δικτύωσης νηπιαγωγών με
τίτλο: Εκπαιδευτικό
Δίκτυο Νηπιαγωγών ενεργής
προληπτικής αντίδρασης απέναντι σε
ζητήματα εκφοβισμού και βίας στο σχολείο. Στο επίκεντρο του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος δικτύωσης βρίσκεται η διερεύνηση των απόψεων
των νηπιαγωγών της 38ης Περιφέρειας στο ζήτημα, η
ενημέρωση/επιμόρφωση, ο προβληματισμός, η πρόληψη μέσω του σχεδιασμού και της
εφαρμογής δραστηριοτήτων καθώς και η
ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Σκοποί και στόχοι του προγράμματος
1.
Η βελτίωση των κοινωνικών σχέσεων των νηπίων στην τάξη
2.
Η βελτίωση της συνεργασίας γονέων –νηπιαγωγείου
3.
Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Παρατηρητηρίου και της Τοπικής Ομάδας Υποστήριξης για την Πρόληψη
της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
4.
Η ανταλλαγή καλών πρακτικών
5.
Ο αναστοχασμός των εμπλεκομένων στο πρόγραμμα και η
ανταλλαγή και κοινοποίηση καλών πρακτικών
Συνεργαζόμενοι
φορείς –πρόσωπα
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και
ενισχυτικά των όσων γίνονται στο πλαίσιο
του Αναλυτικού Προγράμματος
αναπτύσσοντας συνεργασία με το Παρατηρητήριο Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του
Εκφοβισμού που βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και
Θρησκευμάτων, με την Τοπική Ομάδα Υποστήριξης για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας
και του Εκφοβισμού, με το Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Δ/νσης Δημόσιας
Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, με ειδικούς, κ.ά. Η συμμετοχή των νηπιαγωγείων
του νομού στο πρόγραμμα είναι
προαιρετική. Ο σχεδιασμός και ο συντονισμός του εκπαιδευτικού προγράμματος θα
γίνει από τη Σχολική Σύμβουλο της 38ης Περιφέρειας.
Διάρκεια
και χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης
Διάρκεια
θα είναι 1 έτος.
Φάσεις εξέλιξης
του προγράμματος
Ιούλιος
- Αύγουστος 2013
-Σχεδιασμός
του περιεχομένου του προγράμματος
-Επικοινωνία
–εύρεση συνεργατών
-Υποβολή
αιτήματος έγκρισης του εκπαιδευτικού προγράμματος στο αρμόδιο Τμήμα του
Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Σεπτέμβριος
–Οκτώβριος 2013
-Ενημέρωση Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων
νομού και γονέων και κηδεμόνων για το πρόγραμμα
/ δηλώσεις συμμετοχής
-Δημιουργία και αποστολή σχετικού ερωτηματολογίου στα νηπιαγωγεία
του νομού
-Διοργάνωση Ημερίδας Νηπιαγωγών και
Δασκάλων σε συνεργασία με τη Σύμβουλο της 1ης Περιφέρειας και
αντικείμενο την ενίσχυση των γνώσεων των συναδέλφων όσον αφορά στη βελτίωση του
κοινωνικού κλίματος του σχολείου και των τάξεων, στην ενδυνάμωση των παιδιών σε
σχέση με την προάσπιση των δικαιωμάτων τους, στους τρόπους υποστήριξης παιδιών
που υπέστησαν ή προκάλεσαν βία.
-Συνάντηση συμμετεχόντων νηπιαγωγών για την
προετοιμασία της εφαρμογής στις τάξεις.
-Δημιουργία ιστολογίου του εκπαιδευτικού
προγράμματος
Νοέμβριος-Δεκέμβριος-Ιανουάριος
–Φεβρουάριος-Μάρτιος-Απρίλιος
1.Δημιουργία portfolio
της τάξης
το οποίο θα περιλαμβάνει :
-Κοινωνιομετρικό
πίνακα της τάξης (που θα καταρτιστεί
στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος)
-Υλικό παρατήρησης (σημειώσεις και
φωτογραφίες) κοινωνικοσυναισθηματικής εστίασης, που θα συλλεχτεί από τη
νηπιαγωγό την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων των παιδιών. Στο επίκεντρο της
παρατήρησης μπορεί να βρίσκονται παιδιά απομονωμένα, περιθωριοποιημένα, που
γίνονται αντικείμενο πειραγμάτων, υποτίμησης, δέχονται παθητικά σπρωξίματα, κ.ά.
εργαλείου αξιολόγησης κ.λπ.), παιδιά που
είναι αδικαιολόγητα οξύθυμα, υπερδραστήρια, που προκαλούν συνεχώς εντάσεις, που
περιγελούν, σπρώχνουν, καταστρέφουν αντικείμενα, κ.ά. και των παιδιά ‘ουδέτεροι παρατηρητές’.
-Καταγραφή περιστατικών/προβλημάτων
ανησυχητικών με στόχο την αντιμετώπιση και τη μείωσή τους και ή δυνατό την
εξάλειψή τους.
-Δείγματα δουλειάς των παιδιών,
προκατασκευασμένες σχετικές φόρμες αυτοα-ξιολόγησης των παιδιών, κ.ά.)
2.
Δραστηριότητες στην τάξη α. με την αξιοποίηση
(και προσαρμογή όπου χρειαστεί) εκπ/κού
υλικού (αγωγής υγείας που υπάρχει στο
γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων, κ.ά.). σε θέματα σχετικά β. με την αξιοποίηση μιας
ενότητας δραστηριοτήτων προτεινόμενων από τη συντονίστρια του προγράμματος γ.
με τη δημιουργία δραστηριοτήτων ή σχεδίων εργασίας που θα σχεδιαστούν από τη
νηπιαγωγό και τα παιδιά.
3.
Κύκλος βιωματικών σεμιναρίων για γονείς
σε συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και
Κοινωνικής Μέρμνας της Π.Ε. Κιλκίς.
Μάιος-Ιούνιος
1. Δημιουργία
και αποστολή ερωτηματολογίου αποτίμησης της
συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
2. Συλλογή, αποτίμηση
των δεδομένων του προγράμματος
3. Κοινοποίηση
των αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα (Ημερίδα
παρουσίασης του προγράμματος, έκθεση του παραγόμενου υλικού, ανάρτηση υλικού
στη σελίδα του Παρατηρητηρίου, κ.ά.).
Οικονομικά
– Χρηματοδότηση
Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)